Find Fog

OBH Nordica

Vis næste produkt

0 / 0 produkter

Stort udvalg af OBH Nordica

OBH Nordica er en dansk-svensk fusioneret virksomhed, som producerer elektroniske husholdningsprodukter samt køkkenudstyr. De fremstiller nogle af de mest eftertragtede produkter indenfor deres område, hvilket ses ved, at de er markedsledere i hele norden. Virksomheden sætter en dyd i at udvikle og designe produkter, som er intuitive at anvende for forbrugeren. Samtidig er de store fortalere for et effektivt køkken med mere overskud til at udvide din horisont i forhold til madlavningen. Kvaliteten er i top, og med OBH Nordica produkter vil du opleve høj pålidelighed. Producentens produkter er velrepræsenteret i vores sortiment, og du vil helt sikkert ikke blive skuffet over udvalget. Vores sortiment rummer et bredt spektre af varetyper som badevægte, blendere, brødristere, elkedler, foodprocessors, håndmixere, knivslibere, køkkenvægte, piskeris, toastere og sandwichmaskiner. Du kan altså både finde noget til køkkenet og lidt til badeværelset.
Gå på opdagelse i sortimentet og lad dig blive inspireret til at udforske nye opgaver i køkkenet. Måske ønsker du blot, at det hele skal gå lidt hurtigere i køkkenet? Køkkenapparater kan være løsningen til at gøre din madlavning effektiv og hurtig, så du kan bruge tiden på, hvad der har betydning for dig.  

Historien bag

Det hele startede tilbage i 1985, hvor to mænd sammen etablerede, hvad der dengang kom til at hedde Ole-Bødtcher-Hansen A/S (OBH). Det var altså Ole Bødtcher Hansen, som sammen med sin partner Mads Mørch skabte en forretning, som senere skulle vise sig at blive en førerende virksomhed indenfor sit felt. Ved den spæde start var der dog fokus på et helt andet produkt end i dag, nemlig solarier. For OBH er det sidenhen afgørende at blive ledende i norden, hvorfor store beslutninger er i vente. Der er udfordringer, og en mulighed for at fusionere med Nordica AB viser sig at være beslutningen, som vil være afgørende for virksomhedens fremdrift. Parterne bliver enige om, at deres navne klinger godt sammen. Derfor kommer virksomheden i 2002 til at hedde OBH Nordica. Fremdriften skabes gennem konkurrencedygtige fordele ved at være blevet et stort selskab med rådighed over en stor produktion samt et naturligt større effektivt og potentielt marked til det nye brand.

Vækst fører til opkøb

Siden 2002 har virksomheden haft stor succes som et meget anderkendt og velkendt varemærke i Norden, hvilket kommer til at betyde, at virksomheden pludselig gør sig interessant for store investeringsselskaber. Den forøgede opmærksomhed omkring virksomheden medfører, at Triton opkøber OBH Nordica med intentioner om opnåelse af yderligere vækst. Opkøbet vil de kommende fem år bidrage positivt til OBH Nordicas udvikling. I 2015 kommer Groupe SEB, som er førende indenfor husholdningsapparater, på banen med stor interesse for det nordiske varemærke. Senere kan Groupe SEB tilføje OBH Nordica til deres portefølje.

OBH Nordicas grundpille

Virksomhedens grundpille består af to grundlæggende elementer, som er henholdsvis innovation og design. Når der tales om at være nytænkende med sin forretning, så er det vigtigt for OBH Nordica, at slutforbrugeren altid er udgangspunktet. Det handler om at se fremad og tænke i forbrugernes fremtidige behov, for det er dem, der skal bruge produkterne. Med udgangspunkt i forbrugeren prioriteres der mange ressourcer på produktudvikling for at få tilføjet de mest funktionelle og brugervenlige produkter til virksomhedens sortiment. For at dette kan lade sig gøre, er det vigtigt at sammenkæde virksomhedens DNA med forbrugernes forventninger uden at gå på kompromis med virksomhedens værdier.
Når der tales om design, så er det flere ting for OBH Nordica. En ting er det universelle udtryk og genkendeligheden omkring produktet, som bl.a. kommer til udtryk i virksomhedens valg af materialer. Du har sikkert allerede lagt mærke til virksomhedens hyppige anvendelse af stål? En anden ting er designets bidrag til hele køkkenets udtryk og incitamentet omkring anvendelsen. OBH Nordica er fortalere for et glad, livligt og udfordrende køkken, hvorfor det er vigtigt, at produkterne taler til forbrugerens sanser, således at disse naturligt bliver en integreret del af forbrugernes køkkenunivers.

Værdier

Sloganet ”Designing Good Life” handler om at levere produkter til markedet, som gør forbrugernes liv bedre. Sloganet gennemsyrer faktisk hele virksomhedens forsyningskæde. Som medlem af et adfærdskodeks, som sikrer ordentlige og bæredygtige forhold gennem hele forsyningskæden, tages der et væsentligt ansvar i samfundet. Det er vigtigt, at vilkårene er i orden for alle interessenterne, således at børnearbejde og generelt dårlige betingelser undgås og aldrig bliver en del af varemærkets historie. Alle aktiviteter omkring virksomheden skal være bæredygtige, og det prioriteres højt, at virksomheden kan stå inde for alle disse. Foretagenets indtjening bruges naturligvis på at udvikle forretningen og efterleve den strategi, som er sat. Alle pengene kommer dog ikke i denne pulje, da velgørenhed også fylder meget i organisationens værdisæt. Der tilskyndes særlige bidrag til Østeuropæiske børn, da OBH Nordica har et ønske om at bedre levevilkårene for disse børn. Dette sker igennem støtteorganisationen Star of Hope. På den måde er organisationen med til at sikre, at de små børn kan drømme og se muligheder i stedet for at leve i en verden fuld af begrænsninger grundet en dårlig økonomisk situation.